NST ON LINE

Jumaat lepas saya berkesempatan untuk meluangkan masa selama satu jam bersama-sama wartawan NST on-line untuk menjawab beberapa soalan dari pembaca.

Saya mengucapkan terima kasih kepada NST kerana memberikan saya peluang untuk ditemubual secara langsung. Walaupun dalam masa pendek saya harap ia dapat menjawab beberapa persoalan tentang keadaan politik di negeri Perak.

Terima kasih dan Salam Perjuangan.

9 comments:

anak muda akal matang May 17, 2009 at 9:30 AM  

salam dato' seri..
2 minggu lepas saya telah pergi majlis perkahwinan di bota..ape yang mendukacitakan semasa saya sedang berehat di masjid sebuah penempatan disitu..board yang sepatutnya dipenuhi dengan hal ehwal agama telah dimanipulasi pihak pembangkang dengan meletakkan risalah penerangan krisis di perak..terpampang penuh bangga gmbr speaker yang lagak raja di board tersebut..ternyata masjid umum telah dimanipulasi..harap dato' seri ambil perhatian terhadap perkara tersebut...

ruang bicara faisal May 17, 2009 at 12:23 PM  

datuk seri

nampaknya sambutan hangat dlm rancangan tersebut. hinggakan solan saya pun tak keluar. apa pun tahniah kpd ds.

saya ingin ambil peluang utk bertanya disini

jika ditakdirkan hari ini 4-5 orang adun bn perak menyertai pakatan pembangkang di perak,adakah ds nizar akan bubarkan dun perak ?

Cikgu May 17, 2009 at 1:19 PM  

In every age, and in every nation, those in positions of leadership are bound to suffer hardship. Nevertheless, by overcoming that hardship, they come to shine with even greater brilliance.

One of the key requirements of leaders of principle is a resolve to surmount difficulties as well as the courage to actively seek out and take on challenges.

Remember the old Malaysian saying, "There is no ocean without waves"?
Opposition always arises when one attempts to accomplish something meaningful.

Dato'Seri,

Please be strong, be bold and be determined, to continue shouldering the responsibilities entrusted upon you by the Perakians.

May God bless you always and Salam Perjuangan.

syedmzazi May 19, 2009 at 4:26 PM  

salam dato seri..Saya anak kelahiran perak..tapi sekarang tinggal di selangor....dari jauh saya sentiasa mengikut perkembangan negeri kelahiran saya.Sikap keterbukaan ds
saya hormati.....masalah pembangkang biasala...namapun pembangkang....putar belit mereka akan di ketahui akhirnya.Walau apa terjadi sekalipun tahniah kpd ds.

Antibarua May 20, 2009 at 1:05 AM  

Bila kita nak tubuhkan Mujahid UMNO Dato', saya dah tak sabar ni....

Berdeghau daghah ni bila baca ugutan puak Hindraf ni...

atannas May 20, 2009 at 4:19 AM  

salam dato seri..

teruskan perjuangan, jangan sesekali mengalah dengan anasir luar yang cuba menjatuhkan melayu islam melalui orang melayu itu sendiri..

saya percaya ramai golongan pembangkang di perak sedar dan nampak akan kepincangan yang dibawa oleh pakatan rakyat. mungkin hati mereka masih sukar menerima kekalahan dan insaf dengan peristiwa yang berlaku. Moga Allah SWT membuka ruang hati mereka untuk insaf dan bersama dengan kita untuk memajukan melayu dan memakmurkan islam di perak.

sesungguhnya, hati saya amat sakit, geram dan amarah bila agama, bangsa, dan kedaulatan negeri kita sewenang dihina, dicerca, dan di maki oleh umat yang sebangsa dan seagama dengan kita. ayuh bangkit anak perak, rapatkan saf, kita tentang siapa jua yang jelas menjatuhkan maruah agama dan bangsa kita.

d.h May 21, 2009 at 4:04 PM  

salam DS

kite sabar,tunggu dan lihat....tuhan maha kaya & adil.....pusing lah kot mane pon Allah saje yang tahu kesudahannyer....Ameeen.....

geefadzli May 23, 2009 at 6:34 PM  

Salam dato...
saya sebagai rakyat M'sia yg sering mengikuti keadaan di perak wpn berasal dari KL..hanya org2 yg celik fikiran sahaja bole menyusun dan melihat siapa yg bermain api di perak...dan ade sedikit analisis negeri perak yg saya buat di blog....http://srikandi-melayu.blogspot.com..harap sudi2 lah singgah..teruskan usaha dato seri

Bungaraya May 28, 2009 at 8:24 AM  

Assalamualaikum DS.
Tahniah kerana berjaya di round ke dua mengalahkan Nizar.Kuasa dah ada pada DS. Bawa perubahan Dalam UMNO. DS telah anjurkan supaya orang kerajaan posa hari Khamis. Bagus! Teruskan posa hari isnin pula. Lepas solat berjamaah jangan baca Yasin je tanpa paham pun maknanya. Teruskan dengan tazkirah. Dah lama beno orang Melayu baca yasin tiap-tiap malam Jumaat, tapi tidak berubah!
Seterusnya anjurkan orang Melayu solat berjamaah. Penuhkan masjid. Rugi masjid cantik dibina tapi hanya Imam, bilal dan beberapa kerat saja makmum yang turut serta. Tidak ada keberkatan dari Allah.
Seterusnya minta ADUN UMNO turun padang. Jangan beri alasan sibuk. Pandai-pandailah uruskan masa. Semenjak PRU12 yang lalu saya tak pernah bertemu dengan Dato' Ramli ADUN Manong atang solat berjemaah dengan kami. Ini satu kelemahan UMNO yang perlu dibaiki. Jangan jumpa rakyat bila nak mengundi sahaja.
Seterusnya. Seru anak muda kepada Islam. Insyallah gejala sosial yang parah ini akan bertambah baik. Jangan biarkan mereka masih menyepak bola ketika matahari dah ghuyub. Ini tanggung jawab pemimpin untuk memastikan anak buahnya tidak membelakangkan Allah. Sangat jelek kalau waktu hampir azan mereka masih lagi dipadang bola.
DS sendiripun, jangan beri alsan terlalu sibuk dengan kerja harian sehingga solat berjamaah diinggalka. Nabi kita tak suruh kita tinggalkan solat berjamaah. Berjamaah bukan dirumah tapi di masid. Pemimpin macam DS misti solat di Masjid.
Jika nak berubah, berubahlah mendekatkan diri kepada Allah.Insyallah Allah akan bantu kita mencapai negara maju. Maju darisegi duniawi serta mantap ukhrawinya. Rakyat jelata akan bersatu semula jika.
Wallah hu'alam.

Post a Comment

Biodata/Profile









DATO' SERI DR ZAMBRY B ABD. KADIR
MENTERI BESAR PERAK KE-11


Universiti :

Ph.D (Pemikiran Politik)
Uni. Temple, Amerika Syarikat (1995)
Cemerlang(Distinction)
Pengkhususan::Politik Kontemporari

M.A

Uni. Temple, Amerika Syarikat (1992)
Pengkhususan : Falsafah Politik & Perbandingan Agama

M.A

Uni. Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) (1991)
Pengkhususan : Pemikiran Islam

B.Econs (Kepujian)

Uni. Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) (1987)
Pengkhususan: Ekonomi, Ekonomi Pembangunan, Ekonomi Antarabangsa

Kepakaran :



Akademik:

Ekonomi Politik | Pemikiran Politik | Politik Kontemporari Asia Tenggara | Pemikiran Politik Malaysia | Politik Islam

Pentadbiran

Mengurus Universiti | Pusat Pemikir | Pakar Runding
Politik

Organisasi Politik | Penyelidikan Politik
Lagi Profil

Sedang Layari/Currently Online

Kunjungan/Visitor

Sejak 1 Mei 2009

Google Ranking


Powered by  MyPagerank.Net

Statistik/Stats